mandag 7. januar 2008

Trening 2 januar

2 januar og første trening etter en lang juleferie. Var litt spent på hvor tent Katie skulle være, men hun var akkurat som hun pleier å være. Det var Geir som hadde laget kombinasjonene denne dagen, da det var en hopp kombinasjon og en ag kombinasjon med vippe og stigen. Vi med de store hundene startet med hopp. Det var absolutt noen utfordringer i banen, men har lært det at så lenge jeg gir alt, er tøff nok og er tidlig med kommandoene, så har vi store forutsetninger for å klare det. Syns det ble litt "stakato" fra 5 til 6, da det var å løpe forbi et hinder. Det gikk jo fint, men er på en måte akkurat så det går. Prøver å lære å bruke "ut" kommando på sånne tilfeller... Merker også hvor viktig plassering er i forhold til å ta riktig rørinngang, veldig fint å få trent på! Avslutningen fra 14 til 16 fungerte også godt, valgte å gå i innersving mellom 14 og 15, siden Katie fort kan ta korteste vei og dermed ta hinder 15 feil vei. Følte vi fikk til denne kombinasjonen bra, og får igjen bevist hvor viktig det er at JEG er og tidlig med kommandoene. Det må jeg bli flinkere til, være litt mer fokusert og "aggresiv" i handlinga.
Agilitykombinasjonen hadde stige og vippe av felthinderne, det var også ABC, så vi fikk trent på litt stusshopp. Det fungerte greit, men Katie reiv på hinder 11, mulig fordi det var litt trangt og for at hun skulle komme tilbake for å ta 12. Fikk i tillegg litt stor sving der.

Brukte bøyler på slalåmen, for vi er ikke noe sterke på slalåminnganger. Men hun klarte å ta den, bare jeg passer på å ta en stopp i løpinga sånn at ho får tid til å hente inngangen. Slalåm er vel det vi er svakest på trur jeg, så får ha det som et litt satsingsområde til våren. Ta noen treninger som jeg har gjort tidligere, der vi får trent på forskjellige innganger, "klokke-trening".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar