søndag 14. september 2008

Søndagstrening med Line og Alfa

I dag tok Line og jeg en treningsøkt på Bodding. Jeg tok med en banetegning som vi brukte som utgangspunkt for dagens økt. Målet for treningen var å klare å få til god sving etter en start med stor fart, handling uten riv, 120 graders vinkel (4-5hvit løype), "være bak" og bruke venstre og høyre kommandoer og gode felt. Resultatet var at vi fortsatt må jobbe med sånne starter som den hvite løypa har, vi får stor sving fra 3 til 4 og jeg føler det er litt vanskelig å lage sving og få ho til å høre på venstre. Hun rev lite i dag:) og det er jeg veldig gla for! irriterende når ho slurver med hoppinga, går liksom så veldig utover fokusen videre i banen, men i dag var det altså en opptur på det området:) 120 graders vinkel fungerer godt med Katie og meg, ho skjønner at ho ska rundt og ikke i mellom og jeg beveger meg tydeligvis riktig. Har jo opplevd at akkurat den vinkelen på hoppehinderne ofte kommer i konkurranser, så veldig greit å repetere en gang i mellom. På en kombinasjon der jeg tok 9-10-12-11-13-14 (hvit løype) holdt jeg meg bak og brukte kommandoene på henne. Dette funka veldig bra:) syns det er greit å variere med å "beine på" og gå inn i handlinga, -og være litt mer passiv hvis man kan kalle det det. Katie lytter godt og hadde ingen snurrer:) Tok også en siste økt og trente feltene litt for seg (utenom mønet da). Det gikk helt greit det også:)

Alfa fikk trent litt småtteri også, og det ser veldig lovende ut;) *takk for en fin trening, Line*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar