søndag 7. desember 2008

Eksamenslesing...

Dagene går for det meste til eksamenslesning i førjulstida... Har sittet flere timer i dag og lest på planteøkologi og prøvd å skjønne alt om pollinering, trade-off, evolusjon og diversitet. Mye å sette seg inn i gitt. Har eksamen i dette på tirsdagen og viltforvaltning på onsdagen. Det er interessante emner, men jeg merker at det er mye å "gape over" og at læringen går litt tungt. Vil mye heller forberede til jul, bake kaker, se julefilmer, sitte med ullpleddet og lese noe helt unyttig noe... Skal ikke klage, jeg får en utdanning, men blir litt "mettet" innimellom. Men en ting jeg egentlig har bestemt meg for er at bikkjene allikevel ikke skal bli nedprioritert, og for min egen del trenger jeg litt avveksling. Så skitur har det blitt nå tre dager på rad, og det har vært HERLIG! Skal ta en tur i morra også ved lysets frembrudd og stake i vei uten å møte noen:) Da får Katiemor og Laffegutt løpt og kost seg. Laffen skal få fri i morra, siden jeg ikke vil presse han for mye. Blir jo relativt lange turer og stor fart til tider, så da får han fridag i morra:)

Da var det bare å vende tilbake til prosesser som forårsaker biodiversitet...

Ha en god kveld alle sammen! Og Nes gjenget; takk for et koselig julebord:) Måtte biljardlykken min holde til neste år også;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar