søndag 22. februar 2009

Bø i Telemark

Stod opp 4 forrige natta, reiste 5, ankom halv 9... Slik var starten, og turen til gikk forsåvidt greit. Langt var det, men det viste vi jo. Nina og Line satt på mens jeg kjørte. Vi holdt praten ganske lenge, men begge jentene duppa av tilslutt gitt;P Men trivlig som alltid å reise på stevnetur med nesjentene.

Når vi ankom startet irritasjonen litt med en gang. Både Nina og jeg var forkjøla og innstilt på at det var traaaangt i hallen. -Og det var det! Alt for trangt. Men det var faktisk roligere ved agilityringen, enn ved alle utstillingsringene, så det var jo herlig. Tenker ofte på det hva vi egentlig tar med bikkjene våre på og hvor mye stress og mas de må igjennom. Bikkjer overalt, unger som løper og bråstopper rett foran snuta på de og stressa folk. Stolt av Katie jeg, for syns vi krever utrolig mye av bikkjene våres:)

Vi startet med agility 3 og det var ikke helt en bane etter min smak, men prøvde med godt mot. Var mye fart i starten og så ble det plutselig mye handling med stakkett (riktig?) med 4 hindre der man skulle mellom to av de. Katie og jeg fikk til en grei start, men Katie var litt heit og hadde ikke noe bra felt ned mønet og sklei litt på siden av vippa. Mange hadde fått til mye surr og feil på handlingsdelen av banen, så jeg var liksom ikke helt forberedt på å få til det. Men det gjorde vi! Ganske bra også egentlig, Katie hadde super "mellom" og jeg klarte å være kjapp nok. Men siden vi hadde fått det til hadde jeg vel en liten kortslutning og da var jo Katie over alle hauger... Disk.

Hoppbanen var spennende og innholdt mye handling. Hadde virkelig lyst til å få det til, men det gjorde vi ikke. Vi hadde en fin start, men etter hjulet når vi skulle til høyre og et rør lå rett frem, så tok Katie røret... Jeg sa kun høyre, men burde heller brukt navnet og vært litt mer "på". Men men. Sånn kan det gå. Hvem kjører vel ikke i 7 timer for å gå to disk løp. Jeje... Vi gir oss ikke. Har tross alt nesten ikke gått ett feilfritt løp på et år, så kan ikke gi oss da:/ Men Line og Nina hadde pene bikkjer da, så da var jo turen verdt det! Line og Alfa fikk HP og Alfa var en flink unghund som takla alt i hallen:) Og Bærte fikk jo alt som var; cert, cacib og greier. Gratulerer!

Hjemreisen startet halv seks og jeg var ikke hjemme før kl ti på kveldingen. Var sporete og dårlig føre hjemover, så måtte bare ta det pent... Men godt å være hjemme og få svetta av seg feberen!

I dag har vi vært i barnebursdag, der både Helene (som jeg innbilder meg at jeg har smitta:/), mormor og jeg var litt sjuklinger. Men koselig var det og super mat:)

I morgen starter stresset for fullt, med zoologiforelesninger, økologiutregninger og så rett på trening. Håper bare formen er litt bedre til da.

Nå tar jeg kvelden. Night night!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar