tirsdag 5. februar 2008

Agilitytrening 4. feb

I dag var det mange mange nybegynnere!! Geir og Ann Karin holdt nybegynnerkurs i regi av Nes Hundeklubb i helga, så på mandagen var det mange nye ekvipasjer. Moro!

Vi delte de to kombinasjonene på langs, der de viderekommende trente på ene siden og nybegynnerne på andre, og så byttet vi.

Var ikke noen store problemer på treningen i dag. Hoppkomb gikk greit, følte at Katie går rent og fint. Eneste jeg må fortsette med (trur jeg) er at jeg "løsner" opp litt på slalåmen, for Katie lærer fort at ho skal til venstre etter slalåmen, og strekker seg dermed ikke helt ut på slutten. Så tok litt motsatt vei en økt så det bare var frem og høyre. Veit ikke om det er noe viktig å tenke på, men vil opprettholde og få bedre fart i slalåmen, i tillegg til at ho blir tryggere.

På feltkombinasjonen gikk det også greit, Katie trekker bra frem på fremadsending og virker til å like å løpe i fra mor:) det er jo bra! Feltene satt ok, men ser det at når det blir stor fart mot stigen, så får Katie et lite "byks" og har dermed dårlig felt på oppturen. Fikk tenkt litt og se hvor jeg må stå i forhold til henne og si "ro" tidsnok før feltet.

I dag har Kent og jeg gått en fin tur med Katie og Frøya. Det regnet, men det stoppet ikke oss! Det var forsåvidt fine forhold innover skogsveia, med masse snø. Så bikkjene fikk virkelig baset og trent seg litt i kramsnøen. Fin trening for både to og firbente:)

*Takk for turen, elsklingen*

I morra blir siste treningen før Moelven stevne, så da er det om å gjøre å få en god følelse og trene riktig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar