mandag 14. april 2008

Kort, fin treningsøkt

Reiste til Bodding for å ta en kort treningsøkt etter en lang dag på Ås i dag. Tok med både Laffen og Katie, så da slapp Laffen å terrorisere rommet mitt denne gangen... hehe.

Mål for treningen:

- fokus på felter
- rørinnganger
- sving etter rett rør
- handling der jeg ligger litt bak,
uten at Katie kikker for mye på meg og går selvstendig på kommandoer.

Trente først den hvite kombinasjonen, og da kan hinderne med svart løype sees bort i fra mellom rør og stige (de ble flyttet på til neste komb) Hadde fine felter og jeg trente litt ulik handling etter røret, tok til venstre med stjerne og deretter stigen i første runden. Andre runden rett frem og stjerne til venstre og så stigen. Fikk til bra handling og Katie gikk raskt og trygt.

Den svarte runden: god fart over stigen, holdt henne noen meter før stigen slik at ho fikk riktig steg opp og fin opptur. Jeg holdt meg på venstre siden av stigen og kommanderte frem-venstre-høyre og så gjennom. Det gikk fint! Katie har vært litt dårlig på hindere som står ut fra banen, så fint å få trent på det, slik at ho veit ho må jobbe etter det som gis beskjed om...

Fornøyd med dagens økt, og Katie var veldig stolt og happy over at mor var så fornøyd også trur jeg. I tillegg til at ho fikk nytt bånd å leke med i dag:) Ho kunne nok trent en time til, men 20-30 min trening med pause er mer enn nok.

Laffen fikk også prøve seg på rør og lave hoppehindere, og gamlegutten viste gode, gamle takter. Raringen min.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar