søndag 1. mars 2009

Disk og disk

I går var det dukket for Tønsbergstevnet. Minnene fra i fjor, -en første plass og tredje plass i åpent lå i bakhodet, men det hjalp uansett lite for årets stevne. Startet med hopp 3, og det ble tull og disk fra hinder nummer 2. Jeg sku ta blindcross, men jeg var vel for treg samtidig som ikke Katie leste kroppen og så ble det bare rot. Katie var overheit og vi var overhodet ikke på g... Irriterende, for banen var spennende og jeg hadde virkelig lyst til at vi skulle få det til... I agilityløpet tenkte jeg at jeg måtte være roligere i kroppen ved start og "få tak i" Katie fra starten av. Men da ble jeg for passiv og vi fikk vegring ved hinder nummer 2...

Katie og jeg har virkelig ikke hatt noe god periode det siste året. Få feilfrie løp og sjeldent noe "godfølelse". Tenker på hva grunnen til det er, for jeg veit jo at Katie egentlig er BRA. Men det virker som jeg ikke klarer å holde konsentrasjonen oppe gjennom et helt løp, det kan være bra frem til ett av de siste hinderne, men så klusser jeg det til. Er jeg for sein med kommandoer eller slurver, så er det liksom gjort med en gang... Jeg må nok skjerpe meg veldig der. I det hele tatt må jeg skjerpe konsentrasjonen og motivasjonen. Jeg må tenke at jeg VIL få det til, vi SKAL få det til og at vi har alle forutsetninger for å gå et 100 % godt løp. Mangler vel litt trua rett og slett.

Men som pappa sier; en kan ikke regne med at man skal gå bedre på konkurranser enn på treninger... Og på treningene har det ikke akkurat gått bra i det siste, ikke har jeg trent så mye i vinter heller... Så jeg får håpe vi tar oss opp litt til våren og får litt bedre tid til å trene det vi trenger å trene på. Sesongen har startet dårlig, så det kan på en måte ikke gå verre enn det har gjort. Disk, disk, disk...

Over til litt hyggeligere saker. Våknet tidlig i dag og tok med Katie og ski til Mangen. Ingen folk eller biler å se og vi var de eneste ute i løypa. Startet å gå ca halv 9 og var tilbake til bilen kl 10. Katie trakk dårlig i dag, men hadde i tillegg dårlig gli. Men vi fikk en koselig og rolig morrastur på rundt 8 km. Nå skal mamma og jeg ta en skitur sammen med begge bikkjene på Setten, så bikkjene får nok trim i dag!

Og i ettermiddag kommer mitt søteste tantebarn <3...


*Koooooser tanta si*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar