onsdag 18. mars 2009

Positiv blogg :D

I kveld hadde vi en bra agilitytrening, Katie og jeg! Tok hvit runde først, og jammenimeg så slo vi til med en feilfri runde i første forsøk! Fikk litt stor sving mellom 3 og 4 der jeg tok blindcross, men syns det er viktigere at ho skjønner kroppssignalene, i stedet for at jeg ska pirke noe særlig på det. Resten fløt godt. I andre økt tok vi bare å trente på frontcross, både mot venstre og høyre (feks: svart 1-2-1).

Så var det den svarte banen, her slet mange av oss med å finne rytmen. Starten hadde ikke en rett linje som jeg hadde tenkt og det ble litt "vinglete". Prøvde ut å stå mellom 3 og 4 og da ble svingen bedre fra 3-4-5, og fikk tid til å handle foran 5 og sende ho i røret (høyre inngang trakk veldig). Så fant en løsning tilslutt.

Og Katie tok slalåminngangene i dag! Ikke vanskelige innganger, -men vanskelige nok for oss, så positivt var det:)




Volvo'n vår er forresten til salgs, sjekk her!

2 kommentarer:

  1. Hei!
    Jeg har ett lite tips ang slalåm.. For om du syns hu tenker for lite selv, så er det nok viktig å trene mer uten bøyler, for når de bøylene er på, så kan det for hende at hun kun går på bøylene, hvis du skjønner? For da er det nesten umulig å bomme på det. Så tipset mitt er: tren uten bøyler, og gå tilbake med å bare stå rett foran slalåmen og send henne inn. Så kan du øke vanskelighetsgraden mer og mer etterhvert.
    Bøylene er nok veldig fine å bruke som innlæring på nye hunder, men jeg er veldig enig i at Katie burde kunne det nå.. :) Så prøv det, og se om hun bedrer seg! :)
    Hilsen Annikken og Kazan (som det har funket veldig for!)

    SvarSlett
  2. Takk takk:) Ja, har drivi å tenkt på det, for ho SER jo bøylene. Pønsket på å bli oppfinner på usynlig bøyler, men det er nok heller usannsynelig. Så takk for råd, får prøve det en periode i stedet. Blir jo bare litt oppgitt når det ofte er inngangene som ødelegger for oss... Foreslår du hel slalåm el 4 pinner, 8 pinner?

    Fikk jo slalåm i julegave og har laget noen hoppehindere, så da kan jeg prioritere slalåmtreninga til våren:)

    Takk igjen for råd:)

    SvarSlett