søndag 25. mai 2008

Debut overstått!

Da var Nannestad/Eidsvollstevne overstått og debuten gjennomført!

Katie og jeg kom igjennom 3/4 løp i helga, ett feilfritt og to med 5 feil. Er veldig fornøyd, spesielt med hoppløpet på lørdagen. Slo til med en 4 plass, bittelitt over 1 sekund etter første plassen. Herlig følelse å vite at man har noe i klasse 3 å gjøre, og at Katie faktisk kan gå like fort som de jeg føler går råkjapt! Katie er ei litta turbokule som går bra så lenge jeg gjør jobben min:) Disket i agilityløpet, jeg var for utydelig der hun skulle ta venstre rørinngang. Veit det jo så godt at jeg ikke kan si "venstre gjennom", men "venstre" få kontakt, så "gjennom" eller bruke navnet for å få kontakt i et halvt sekund. Men vi fullførte og fikk til det vi skulle. Katie dro ut litt i den siste svingen (jeg ga opp litt), men det er ikke noe å tenke på.

I dag (søndagen) fikk vi vegring på slalåmen, da det først var inn i røret og stå sto slalåmen litt bak på en måte. Jeg veivet for mye med hendene og fikk ikke Katie til å gå mot høyre mot slalåmen, utenom det så gikk det fint. Samme med agilityløpet, der fikk vi en vegring før pølse. Har gjort samme feilen før, der jeg presser Katie forbi pølsa og ikke er flink til å gi ho plass og tid til å gå igjennom...

Lærdom: trene på slalåminngang som jeg fikk på søndagen og trene mer på å handle bak pølsa og gi Katie tid.

Tusen takk for en supertrevli helg alle Nes folket, og gratulerer med masse gode løp og resultater!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar