fredag 23. mai 2008

Spent...

I morra blir det debut i klasse 3 agility og klasse 3 hopp. Må si jeg faktisk gruer meg litt. Har aldri gått i klasse 3 før og det blir nok store utfordringer der... Har vel egentlig ingen store forventninger til helga, men håper vi får til noen partier av banen. Skal gjøre så godt jeg kan og ikke tenke for mye på at det er kl 3. Har en tendens til å psyke meg litt opp...

Vi trente i går, en bane Ann Karin hadde med. Var mye handling i starten, og fart ut av rette rør. Fikk til starten til slutt, uten riv og med tydelige nok signaler. Men Katie og jeg er litt svake på vippe som står "ut i intet", der jeg i tillegg må veksle bak. Fikk trent litt fremadsending på det, slik at det ble bedre. Fant også en løsning som passet oss bedre etter rett rør-venstre hopp-mønet-høyre slalåm. Det mest effektive for oss var at jeg fulgte på på venstre side av hinderne og handlet foran mønet. Viktig for meg å holde hendene helt rolig i det jeg handler foran sånn at Katie ikke hopper av feltet fordi jeg gir signaler med hendene (som jeg ikke tenker over) på at ho kan fortsette. Så det var mye fin trening i går.

Mål fremover:

- selvstendig vippe, trene på at vippe står ut i intet og at jeg handler bak. Og da SKAL Katie gå helt frem på nedfeltet og ikke vente på meg til støtte.

- slalåminnganger. Faller fort tilbake føler jeg, og trenger en trening med vanskelige slalåminnganger og stor fart.

- like gode felt ellers som vi har nå. Opprettholde!


--------

Så nå gjelder det å krysse alt vi har for helga! Og håpe på det beste! Katie er uansett min engel:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar