tirsdag 25. mars 2008

Rättvik stevnet!

Nå er vi hjemme igjen fra 3-dagers stevne i Rättvik, Sverige. Har vært en toppers tur med Nes-gjengen. Kunne gjerne vært der mye lengre! Katie og jeg har ikke hatt de beste resultatene, men jeg er fornøyd med løpene allikevel. Vi kom gjennom alle løpene, med god flyt, men det ble noen riv og feil. Var moro å se litt andre ekvipasjer enn de som er i Norge, og det var mye bra å se. Svenskene bruker mer hender enn det jeg er vant til i hvertfall, og det virket som om det hadde både fordeler og ulemper. Uansett moro å se!


LØRDAG:

Hoppløpet bydde på fart, fart, fart. Hadde fint driv gjennom hele banen, men fikk to riv, et på nr 3. Trur det kom pga at jeg var for tidlig med å si høyre gjennom. Det andre fikk vi på 14 el 15, mulig fordi jeg var litt avventende?

Katie hadde fin slalåm og god fremdrift, moro:)


Agility løpet: I dette løpet fikk vi to riv, det ene pga litt dårlig timing etter pølsa, eller jeg var litt for treg rett og slett, så Katie så på meg et lite sekund fordi jeg var for sen med kommando. Hadde litt dårlig stigefelt, Katie gikk skrått av, men satte bakbenene akkurat på... jeg forberedet nok svingen litt for tidlig tenker jeg.

Starten og handlinga der ble jeg fornøyd med, og følte det fløyt godt. Og jeg fikk holdt tilbake litt mer på de to andre feltene. Fikk 7. plass her med 10 feil, av 50 startende, så viser at vi i hvertfall har farta!
SØNDAG:

I agilityløpet var Katie litt vel heit, hun tyvstartet, fikk stor sving fra 4 til 5, jeg jobbet for dårlig mot stigen (trudde den lå høyere opp) og vi vikk stor sving etter lengden. Vanligvis pleier Katie å jobbe tettere med meg og være følsom på når jeg handler bak lengden, men i dette løpet slapp ho meg veldig. Kan jo se det positive i det da, at ho er selvstendig og jobber fremover. Vi kom igjennom løpet og fikk til fine svinger fra 9-14.


I hoppøpet hadde vi mye bedre kontakt, en start med litt handling får oss til å samarbeide mere trur jeg. Så jeg trenger å trene på slike starter som det var i agility'n over, med rett frem og så en del handling. Med heit bikkje er det nok viktig å være balansert, selv med en sånn start... Katie hadde flott slalåminngang i dag også, uten at jeg trengte å følge på for mye, flink jente det:) Så det var mange som virkelig safet, og handlet foran slalåmen eller fulgte helt opp. Så føler litt for vår del, at slalåmen begynner å løsne. Vi fikk uheldigvis en vegring fra 15 til 16, jeg hadde for mye fart og klarte ikke å holde tilbake og sende henne inn i røret for så å handle bak. Men men.

MANDAG:

I hoppløpet var jeg i grunn fornøyd. Fikk til fine svinger fra 5 til 7. Så mange sto passivt i midten der og fikk store svinger, så følte handlinga mi fungerte godt der, ved at jeg gikk ut mot 5'ern og tok i mot og fikk henne over 6 og 7. Fikk et riv her også, og Katie fikk ikke helt rett linje fra 18 til 19, da røret trakk litt...




I agilityløpet var Katie også heit, og hun tyvstartet igjen... Hadde en fin start frem til slalåmen, der tok hun inngangen, men datt ut igjen etter 3 pinne, trur ho ikke klarte å hente seg helt inn igjen. Jeg rakk handlinga mi fra 9 til 11 og det gikk greit frem til mønet. Der sku jeg handle foran henne (som jeg har trent på:/) men Katie sku vist bare videre og rakk ikke å vente på mutter'n.. Var usikker på handlinga fra 12 til mønet, og trur jeg burde ha gjort det litt annerledes når jeg ser på det nå.
Tanker etter stevne:

- svenskene bruker myyye rette rør, og det kan jeg trene mere på, også det at det ikke er så naturlig linje fra rør til rør. Trenger fortsatt å trene på å ikke få snurr etter rør, når jeg har handlet bak. Fikk en snurr i helga (etter vegring i hoppløpet på søndagen).

- trene mer på starter der det går rett frem og bygger opp fart. Føler at Katie blir litt veldig ivrig da og at jeg mister litt kontrollen.

- trene bedre felt og handling foran felt! Stort mål for våren!

- trene på tyvstarter, Katie tyvstartet på mange av løpene i helga. Jeg var nok ikke bestemt nok, men må trene mere på det.

- få vekk riv!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar