torsdag 6. mars 2008

Trening 5. mars


På treninga i går hadde jeg med en kombinasjon som var litt inspirert av Moelven.

Målet med treninga var:
1. ikke få snurr etter røret, der jeg skulle veksle bak og si høyre.
2. gode felter.
3. få fine svinger etter vippa, og stole på Katie. Ikke "overhandle".
4. god fremdrift etter rør.
5. kort sving ved mellomhinderne.

1. Slet litt først med røret nr 13 på hvit løype. Hun hadde en kort snurr mot venstre hver gang. Løsningen var at jeg måtte ta det litt fra "skrætsj", sette henne ved inngangen-stille meg ved utgangen på høyre side og stå klar. Da fungerte det! Tok med hele kombinasjonen, og snurren var borte:)

2. Ikke så altfor gode felter i dag, merker jeg er litt upresis i hva jeg ønsker, må bruke litt tid og prioritere felter når vi flytter ut.

3. På hvit kombinasjon. Fant ut at jeg ikke rakk å handle noe særlig etter vippa, og ville prøve å være litt bak og si høyre-venstre-høyre slalåm. Dette fungerte til slutt, men hun tvilte litt på venstre. Katie viste nok at ho skulle til slalåmen og dessuten løp jeg litt for mye på og presset henne på hinderet som dermed ødela litt. Men vi fikk det til, til slutt. Men dette skal jeg trene mere på!

4. Gikk greit på røret som sto under stigen, måtte legge til "fremvenstre" og var viktig å være tidlig ute, hvis ikke så snudde Katie seg litt til meg.

5. På den svarte kombinasjonen mellom 10 og 11 hadde vi stor sving. Fikk hjelp av Geir, da jeg fikk beskjed om at det var jeg som lagde svingen fordi jeg ikke sa noe før hun landet, jeg måtte være tøffere og ta ho i svevet. Har ikke turt/vært flink til det fordi jeg er redd for riv. Men som Geir sa: tren svingen først og så kan du fokusere på riv senere. Fikk til en god sving tilslutt og ga meg med det:)

..........

I dag skal jeg bli med Hilde til kiropraktoren, så det blir spennende og se hva hun sier om Katie!
Oppdatterer i kveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar