mandag 3. mars 2008

Tønsbergstevnet 2. mars!

Endelig tid til å skrive! Dagene går i ett her, men nå har jeg tid til å skrive litt igjen.

.........

Da var Tønsbersstevnet overstått, og jeg må si jeg er fornøyd med dagen:)

Gry, Roxy, Katie og jeg reiste hjemifra kl 05.30, ganske så uopplagte, men våknet opp jo mer vi nærmet oss stevneplassen. Gry startet med hopp kl 1, og gjennomførte et bra løp. Enda bedre var ag løpet hennes, der de gikk feilfritt og på en 2.plass! De gikk også de åpne klassene og gjennomførte gode løp.

Katie og jeg startet i hopp 2, og der slo vi til med en 1. Plass!! Feilfritt og siste opprykket til kl 3. Veldig fornøyd med løpet, det eneste var at på oppløpet sikret jeg litt for mye og la til en venstre i stedet for å stole på ho og si frem. Fikk dermed ikke en ordentlig rett linje til hinderet. Så at det var en del av bikkjene som trakk mot hinderet som sto til høyre, men jeg får prøve å stole mer på Katie for ho sikta jo inn:)

I agility 2. disket vi. Jeg ble stående litt sånn "ingensteder" etter røret, og vips så var Katie over hoppehinderet som sto rett frem. Burde gjort som jeg briefet, -sagt venstreslalåm og presset henne/fulgt på mot slalåmen. Men men. Katie tyvstartet på dette løpet og sto ikke ordentlig på stigefeltet. Litt småheit.

I agility åpen slo vi også til:) fikk en 3.plass og er storfornøyd med dette løpet. Følte vi hadde god kontakt, felt som jeg vil ha de, super slalåminngang og god fart. Var 2 sek etter vinneren, som var Geir med Bårdie:) og det er jo bra da:) Katie tyvstartet også i dette løpet... kremt...

I hopp åpen er jeg også fornøyd med løpet. Katie gikk trygt og fint, med en flott slalåminngang. Fikk en vegring der jeg skulle veksle bak og røret trakk litt for mye, så ho kom mellom rør og hopp. Burde vært tøff der og handlet så jeg kom på høyre side av røret og handlet bak det neste hinderet i stedet. Trenger fortsatt å trene på å bli tøffere, men syns jeg var flinkere til å bruke bena i helga. Og veldig gla for at Katie har klart slalåmen i helga, trur kanskje inngangene begynner å løse seg opp for oss:)

Takk for en finfin dag NES-gjenget og gratulerer med gode løp!

Og husk Karina: Positive tanker, konsentrasjon, tro og sats alt!



Roxy og Katie:)

............

På treningen på mandagen trente jeg kun felter og slalåm. Hodet og kropp var litt sliten, så fant ut at det ikke var vits i å presse meg sjøl og ødelegge noe. Greit å holde fokuset på noen få ting på treningen også. Fikk trent på å løpe mer og mer i fra i slalåmen og handle foran slalåmen. Flink var Katie:)

I dag har det vært mye studier, men har rekki å gått en halvtimes tur med Katie, Laffen og Frøya. De koste seg, og Katie viste ingen tendens til å være sliten etter helga...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar