fredag 27. juni 2008

Trening uke 26

Har vært å trent tre ganger i løpet av uka. Første gangen var på tirsdag, da trente vi en hel bane, kl 3 av en dommer jeg ikke husker navnet på akkurat nå. Det var tøff slalåminngang og en del handling. Måtte repetere slalåmen en del ganger, for den stod ca 1,5 m i fra lengden som trakk veldig for Katie. Prøvde å si "venstre, slalåm", men det fungerte ikke. Fant ut at jeg måtte si "Katie" holde godt igjen, og så "slalåm". Mot slutten så satte vi opp en motivasjonsrunde med felt og slalåm. Godt å løsne opp litt for hund og fører med litt tempo og rett frem.

Line og jeg tok også en treningsøkt på onsdagen. Målet for dagens trening var slalåm! Trente mange innganger, mens Line og Melba trente mest på å få til høyreslalåm. Og der ble det fremgang! Katie og jeg er dårlig på slalåm når vi kommer fra høyre, men vi fikk trent en del på det og virket som Katie "tenkte" litt mer som ho skulle. Brukte ikke bøyler i dag, for å se om ho fikk det til uten og for å kreve at ho sku bruke hjernen sin litt mer. Mulig jeg tar en økt igjen med dette neste uke, men at jeg setter på bøylene i første økt for å se om det fungerer bedre.

Har også vært å trent helt aleine i dag. Var en finfin trening! Trente en del handling med svinger og felt. Trente også rørinngang, da vi har fokusert for mye på motsatt rørinngang. Katie var veldig flink i dag og vi fikk til mye føler jeg.

Så nå tar vi velfortjent helg:)

Det er dåp til søndagen, så det blir koselig:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar