lørdag 20. desember 2008

Året 2008

Året 2008 har gått som en vind og det har vært et forsåvidt innholdsrikt agilityår for meg og Katie. Det har vært oppturer og nedturer, både når det gjelder resultater og rent motivasjonsmessig. Men sånn skal det vel være? Håper uansett at 2009 blir et mer stabilt agilityår, der jeg klarer å se det gode i løpene og får til mer stabile løp.

Januar: Startet året med å få vårt andre napp til agilityklasse 3 på Follostevnet!



Februar: Moelvstevne var månedens begivenhet, og Marthe, Line og jeg delte hytte på Steinvik Camping. Løpene gikk så som så, var forsåvidt noe bra, men ble noen feil i hvert løp som resulterte til null napp. "Loven om tiltrekning" kom til ettertanke. Da jeg under ett løp før start tenkte at "ved røret der kommer vi til å få vegring, helt sikkert!"... og det gjorde vi. Etter den episoden har jeg prøvd å bli mer bevist på å tenke positivt. Dette klarer vi! Men tilbakefall har jo forekommet i ettertiden, ganske mye også egentlig, uheldigvis... Mål for 2009: Tenk positivt!



Mars: I mars reiste Gry og jeg sammen til Tønsberg på "Vinterstevne". Der vant vi i hopp 2, og fikk vårt siste opprykk til hopp klasse 3. Vi gjorde også et solid løp i åpen agility og endte på en 3 plass. Etter Geir og Bårdie;) Det var moro å se det at vi har noe i tre'ern å gjøre...

I påsken reiste Nesgjenget til Rättvik på fire dagers stevne. Det var første gang Katie og jeg konkurrerte i "det store utland";P Vi leide hytte ca 5 min fra stevnestedet, og hadde det veldig koselig. Når det gjalt løpene så hadde vi en del bra (får se om jeg får lagt ut film seinere), men vi fikk noen feil i hvert løp, og noen løp var helt håpløse... Katie tyvstartet vel i 80 % av løpene. Heit dame som var klar for å løpe;)

April: I april var vi på Drammenstevne. Katie hadde løpetid og jeg følte det ble mye stress både for Katie, i forhold til start og tid inne i hallen, og meg i forhold til å tenke på det med å ta hensyn og redd for å gjøre noe galt:/ Men hadde noen gode partier i løpene, men best av alt var feilfritt i lag på lørdagen!




Ellers gikk jeg glipp av Arendalstevne, til storstor irrritasjon. Måtte i stedet på studietur med UMB. Møkk! Det verste av alt var at vi tilogmed var i Arendal! PÅ STEVNESTEDET!! Men Gry og jeg tok oss en tur til Nesgjenget allikevel og ble servert en uforglemmelig dessert;)

Mai: På mossestevnet kom årets største opptur og realiserte håp. Vi fikk vårt siste opprykk til ag kl 3! I tillegg vant vi klassen. Har aldri blitt så gla før i forhold til å gå et løp før trur jeg:) moro.

Og på Nannestad og Eidsvoll stevnet debuterte vi i hopp kl 3 og agility kl 3 og fikk en 4 plass i hopp:) Bra start!

Oslo hundeshow ble heller en nedtur. Såvidt jeg husker var mange av løpene preget av at vi fikk slalåmfeil. Irriterende og frustrerende moment som har fulgt oss lenge...

Juni: I juni var vi i Sandefjord på stevne. En koselig tur som alltid:) Er et løp som har satt seg på hukommelsen og det var det ene agilityløpet, der føltes det som om det meste stemte og handlinga jeg gjorde fungerte toppers for meg og Katie. Det eneste var at vi fikk et riv, surt for det var så bra... Men superfornøyd og herlig med en god følelse. *mimre*

Juli: Juli har vært den "store" agilitymåneden for Katie og meg. Vi reiste til Karlstad på kurs for Ann Karin og Geir en uke med etterfølgende 4 dagers stevne. Kurset innebar mye handling, utprøving av blindcross og mye tanker. En læringsrik uke. Filmen nedenfor er et løp fra den uoffesielle stevnedagen vår, og løpet er et hoppløp der Ann Karin slo oss med 10 hundredeler. Surt;P


Etter noen dagers fri var det klart for stevne. Stevne startet forsåvidt bra med et godt løp i åpen hopp, men derifra gikk det bare nedover. Vet ikke om det kom av at jeg var sliten etter kurset eller hva det var. Men hadde ikke fokuset der eller gleden ved å gå agility. Så etter stevne ble det bortimot 3 uker med pause. Trur jeg trengte det... Turer i fjellet og avslapning var godt for både meg og Katie trur jeg, og litt avstand fra agility'n er helt greit innimellom.

August: Men i august var det på'n igjen! Da var det klart for Fredrikstadstevne. Ingen spesielt gode resultater eller gode løp. Men men.

September: Maridalen og Drøbak, en del disk... Indre Østfold; ble for treg i noen situasjoner og dårlig handling før slalåm førte til dårlig resultater.

Oktober: Nesstevnet atter i gang, med mye arbeid og bra agility. Det ble et bra stevne i år også, sånn arbeidsmessig og tidsmessig. Følte vi alle gjorde en god innsats og klarte å dra i gang et bra stevne i år også:) Katie og jeg fikk noen småfeil her og der, en kommando for mye eller for tidlig sving gjorde så vi ikke gikk noen optimale løp. Det glatte underlaget gjorde jo også sitt i forhold til å tørre å gi på mer... Men vi fikk hvertfall en 4 plass på søndagen. Nesstevne ble for oss det siste stevne for 2008. Fikk ikke reist til nordisk pga sjukdom og dermed ble konkurranseåret tidlig ferdig for Katie og meg. Men det får en ikke tenkt på.

Innetreningen høst og vinter 2008: Etter nesstevnet flyttet vi banen inn i ridehallen på Bråtengård. Treningen har bestått av mye testing av blindcross og jaakkosvingen. Føler at vi får utbytte av sånn trening, der vi tester litt nytt - ser om det funker og tar korte kombinasjoner. Har også prioritert slalåmen mye, det har jeg gjort hele året (med egentrening med kun slalåminnganger), men det er noe jeg tydeligvis må fortsette med. Uttesting har også ført til litt frustrasjon, men sånn er det med nye ting, både Katie og jeg må lære det og det tar tid.

Mål og tanker om 2009 kommer senere:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar