torsdag 5. februar 2009

Trening 4 februar

I går var vi på vår siste trening føre Moelven. Jeg kan ikke si det at Katie og jeg nå er så klare som vi får blitt til Moelven, at svingene er korte, Katie er lydhør, blindcrossen sitter, jaakkosvingen sitter og Katie ikke har antydning til å tyvstarte... For sånn er det ikke. Den (relativt) lange pausen vår har nok en innvirkning, men det får bare briste eller bære. Katie er uansett i tipp topp form og koste seg på banen i går. Overlykkelig til de grader trur jeg.

Vi trente ikke på hele banen i går, følte vi fikk mer utbytte av å dele opp litt og prioritere tyvstart, felt og slalåm. Tok banen fram til vippa og avsluttet der. Katie hadde forsåvidt fine felter og bra slalåminngang. Vi kjørte litt "basic" på banen, bare for å prøve å gjøre det riktig og ha litt flyt. Men skulle jo absolutt ha prøvd jaakkosving ved hinder 5 for å rekke tidligere å kanskje blindcrosse mellom rør og pølse. Men det kan vi prøve på seinere, det fungerte uansett sånn som vi gjorde det. Utenom at vi feilet ettter hinder 8 fordi Katie absolutt ville i røret, og når jeg sa "høyre", trudde ho at jeg mente høyre rørinngang. Men vi fikk det til etter litt repetisjoner. Og Katie fant ut at bare ho hørte på mutter'n så var jo røret det neste hinderet etter 9'ern uansett;) Tok en siste økt og tok kun feltene.

Så; da er vi mer eller mindre klare for Moelven! Vi ska gjøre så godt vi kan, og det blir uansett en koseligkoselig tur med jentene!


Nå skal jeg og moder'n til Mangen på skitur. 7 km i full fart med Katie som trekkhund. Hehe, kanskje ikke direkte full fart, men Katie er blitt ganske så flink:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar