fredag 11. januar 2008

Trening 9. januar.


Onsdagstrening 9 januar. Det var meningen Petter Nordlien skulle trene oss i dag, men han måtte dessverre melde avslag pga syk hund. Men vi fikk banetegningene og Ann Karin satte kombinasjonene opp etter beste evne. Vi med store hunder (Gry/Roxy, Ann Karin/Mac, Geir/Bårdie, Hilde/Tess og Bjørn/Chiva) startet med hoppkombinasjonen, mens de små (Marthe/XO, Line/Melba og Kristina/Topsy) startet med agilitykombinasjonen.

Startet med hvit kombinasjon på hoppbanen, og her var det mye å jobbe med! Starten fungerte greit, og det fløt jevnt, kan jo så klart være mer kritisk på at det var litt stor sving fra 2 til 3 og at jeg burde være flinkere til å "dreie" Katie rundt fra 3 til 4, men jeg syns det fungerte, det viktigste er å få det til! Etter slalåmen måtte jeg være tydelig med rørinngangen, jobbet for dårlig første runden og ho gikk i høyre rørinnganen. Fra 11 til 12 slet jeg litt, for måtte jobbe litt for å få henne rundt og hente hinderet, men når jeg bevegde meg oppover på øverste vingen av 12, så ble Katie med i den bevegelsen og løp forbi 12. Ho er så tight i svingene i mellom, så hun gjorde jo helt rett! Men når jeg var flinkere til å rygge og legge til høyre HOPP, så fungerte det. Greit å lære sånne ting også! Utenom dette så fungerte det godt, og det er moro å gå med Scrat'n min:)Agilitykombinasjonen var også utfordrende og bøy på masse lærdom! Så på mellomhundene før vi gikk, og så at noen med stor fart slet fra 6 til 7 siden 7'ern står litt ut og hunden gjerne trekker inn i banen. Hadde lyst til å få til å gå i innersving og si høyre, er jo trening så da må man jo prøve litt. Gikk inn å trente litt felter først, må bli flinkere til å gjøre det for å få bedre treningsfelt. Når vi tok kombinasjonen så gikk det fint å veksle foran vippa, men fikk litt stor sving på hinderet etter, må bli flinkere til å lage svingen i forkant, men det gikk liksom så fort så klarte ikke helt å henge med... fra hjulet til 7 gikk strålende! Ble nesten litt overrasket, men Katie var flink å hentet hinderet og jeg rakk å veksle foran for så å trekke henne til meg fra hinder 8 til 9. Prøvde litt forskjellige handlinger etter stigen på de tre hinderne som sto på langs etterhverandre, fant ut at jeg ikke kunne gå inn i kombinasjonen, men veksle foran 12 og 13 og bruke høyre til 14. Det fungerte godt og hun har gode svinger her. gikk også fint fra 15 og hun hadde en tight høyresving, trudde egentlig at hun mye lettere sku gå på vippa, men det gikk fint gitt!

Alt i alt så er jeg fornøyd med treningen, feiler jo en del, men det er jo det man lærer av!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar